frittata

5Dostałam od Oli pyszne,wiejskie jajka. Grzechem byłoby je użyć do czegoś innego niż potrawa z jajkiem w roli głównej 🙂 Postawiłam na zdrowe, szybkie i dietetyczne śniadanie- frittata. Wikipedia mówi, że jest to omlet z warzywnym nadzieniem. Tak na prawdę możemy użyć to co mamy w lodówce, dorzucić kiełbaskę labo kawałek szynki. Dla mnie jest to bogatsza wersja jajecznicy 🙂

Składniki:

– 6 jaj

– 1 zielona papryka

– parę sztuk pieczarek

– 2 średnie pomidory

– 1 mała cebula

– olej

– sól, pieprz

– szczypiorek

Warzywa kroimy w kostkę a cebulę możemy pokroić w piórka. Na łyżce oleju podsmażamy krótko cebulę. Dodajemy: pieczarki i paprykę. Podsmażamy około 5 minut.Na koniec dodajemy pomidory i smażymy kolejne 2 minuty.

IMG_5825

IMG_5826

IMG_5828

IMG_5829

 

W tym czasie rozbijamy do miseczki jajka, doprawiamy solą i pieprzem. Wlewamy masę jajeczną na patelnie, na której smażą się warzywa i ustawiamy na średnim ogniu, po paru minutach przykrywamy pokrywką i zmniejszamy ogień. Masa jajeczna musi być ścięta. Możemy też jeśli posiadamy żeliwną patelnie włożyć frittatę do piekarnika, aby ścięła się góra. U mnie pokrywka spełniła swoją funkcje.

IMG_5830

2

1

Gdy jajka się zetną, zdejmujemy patelnie z ognia i nakrywamy dużym talerzem, jednym, szybkim i sprawnym ruchem, trzymając prawą rękę na talerzu a lewą trzymając rączkę patelni – przewracamy patelnię do góry dnem, aby frittata wylądowała na talerzu, Posypujemy szczypiorkiem i jemy 🙂

IMG_5833

4

7

8

6