granola

4

 

Zdrowe śniadania, to podstawa więc nie mogłoby zabraknąć przepisu na  granolę. Można kupić gotową, ale jak wiecie wole zrobić sama i Wam polecam 😉

Granola to najczęściej płatki owsiane z dodatkiem różnych ziaren i bakali podprażone w piekarniku. Dodajemy je do mleka, jogurtu zamiast słodkich płatków śniadaniowych w których jest mnóstwo cukru i konserwantów.

Granole jedzą sportowcy i wszyscy Ci, którzy dbają o zdrowie i linię. Robiąc ja samemu, możemy od razu zrobić sobie znaczne zapasy, gdyż granole przechowujemy w zamkniętym pojemniku nawet do parunastu tygodni. Drugą zaletą jest to że wiemy co dodajemy- nie ma tam sztucznych barwników czy słodzików. Po trzecie możemy dodać, to co lubimy najbardziej- orzechy, rodzynki, żurawinę, pestki dyni czy słonecznika.

Jest to prosta sprawa, więc można robić to na oko i bez specjalnego przepisu, ale ja skorzystałam z przepisu Nigelli Lawson (po drobnych modyfikacjach )żeby sprawdzić czy warto 🙂 No to – warto 🙂

 

Składniki:

– 250 g płatków owsianych

– 100 g pestek słonecznika

– 100 g białego sezamu

– 2 łyżeczki cynamonu

– 1 przetarte jabłko

–  6 łyżek miodu akacjowego

– 100 g cukru

– 100 migdałów

– 1 łyżeczka soli

– 2 łyżki oleju

 

Wszystkie składniki wymieszać razem, i rozłożyć na dwóch blaszkach, wyłożonych papierem do pieczenia. Piec około 35 minut w temperaturze 170 stopni. Zaglądać w międzyczasie i mieszać łyżką.

1

2

Po ostudzeniu, dodać np rodzynki czy suszoną żurawinę. Przechowywać w zamkniętym pojemniku,np w słoiku, do kilku tygodni.

 

5

7

6