kokosanki z jaglanki

IMG_1939

Ciąg dalszy odczarowywania kaszy jaglanej, której nie lubie. Od koleżanki dowiedziałam się, że pyszne wychodzą kokosanki z dodatkiem właśnie kaszy jaglanej i wcale jej nie czuć.Znalazłam w necie przepis bazowy, który znacznie zmodyfikowałam pod moją mamę która nie toleruje glutenu i laktozy. Ostatnio powiedziała, że im więcej je kaszy jaglanej tym lepiej się czuje.Tak mało jest ciast które może zjeść, więc zrobiłam dla Niej kokosanki.

Wyszły pyszne, kaszy nie czuć, są zdrowe i na pewno będę je robić jeszcze nie raz 🙂

Kasza jaglana-to najstarsza znana kasza. Otrzymuje się ją z nasion prosa, uprawianego już w epoce neolitu. Pod względem wartości odżywczej dorównuje kaszy gryczanej. Ma mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się najwyższą zawartością witamin z grupy B: B1, (tiaminy), B2 (ryboflawiny) i B6 (pirydoksyny) oraz żelaza i miedzi.Kasza jaglana jest lekkostrawna i nie uczula, bo nie zawiera glutenu. Dlatego warto ją polecić osobom chorującym na celiakię stosującym dietę bezglutenową, a także cierpiącym na niedokrwistość. Ma właściwości antywirusowe, zmniejsza stan zapalny błon śluzowych (wysusza nadmiar wydzieliny), jest zatem dobrym domowym lekarstwem na katar.Kasza jaglana zawiera krzemionkę, mającą zbawienny wpływ na włosy, skórę i paznokcie. Krzem pełni też ważną rolę w mineralizacji kości (zapobiega ich odwapnianiu).Jagły dostarczają również dużych ilości witaminy E i lecytyny, która korzystnie wpływa na pamięć i koncentrację oraz reguluje poziom cholesterolu we krwi.

Źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza-jaglana-wlasciwosci-lecznicze-wartosci-odzywcze_41234.html
 

 

Bazowy przepis znalazłam tu:http://niebonatalerzu.blogspot.com/2014/07/kokosanki-z-kaszy-jaglanej.htm

 

Składniki:

  • 3/4 szklanki kaszy jaglanej
  • 3 łyżki mleka ( u mnie bez laktozy)
  • 1/2 szklanki mąki kokosowej ( może być pszenna albo ryżowa)
  • 3 czubate łyżki oleju kokosowego ( może być 1/3 kostki masła)
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 100 g wiórków kokosowych

Podprażamy kasze na suchej patelni, przez 1-2 minuty.Potem płuczemy na sitku aby pozbyć się goryczy i gotujemy około 15 minut, aż kasza pochłonie całość wody ( wlewamy 2 cm ponad poziom kaszy).

Do garnka z ugotowaną kaszą wlewamy mleko i blendujemy. Potem dodajemy mąkę, olej kokosowy, jajka, cukier i wiórki. Mieszamy do połączenia się składników.

Wykładamy na papier do pieczenia małą łyżeczka porcje ciasta i pieczemy w 160 stopniach 15 minut. Po upieczeniu, pozwalamy im lekko ostygnąć aby miały zwartą konsystencję.

IMG_1926

 

IMG_1927

 

IMG_1928

 

IMG_1929

 

 

 

IMG_1940

 

IMG_1941

 

IMG_1942