naleśniki ze szpinakiem, fetą i pieczarkami

 

8

Dziś naleśniki wytrawne – ze szpinakiem, serem feta i dodatkowo z pieczarkami. Ja akurat lubię szpinak, więc nie mam problemu z jego jedzeniem.Jest zdrowy i odpowiednio przyprawiony jest smaczny.Nie raz robiłam naleśniki ze szpinakiem, wypróbowałam wersje ze szpinakiem mrożonym,rozdrobnionym, i ze świeżym.Naleśniki ze świeżym szpinakiem są o niebo lepsze, ale jak dla mnie mają jeden minus- ciągną się z nich włókna szpinaku. Także – albo papka albo włókna 🙂 Dziś kupiłam papkę, bo się spieszyłam czyli szpinak rozdrobniony. W sklepach jest już świeży szpinak, najczęściej jest to szpinak baby- młode, małe listki o delikatnym smaku.

Szpinak – zawiera dużo obniżającego ciśnienie potasu, dlatego powinny je jeść osoby z nadciśnieniem. Dodatkowo potas współdziała z magnezem, regulując pracę serca.
W liściach szpinaku znajduje się także łatwo przyswajalne żelazo, które transportuje tlen do organizmu i odgrywa bardzo ważną rolę w produkcji czerwonych krwinek.Zielone liście szczególnie zalecane są kobietom w ciąży. Zawarty w nich kwas foliowy zapobiega wadom układu nerwowego płodu. Ponadto chroni on przed chorobami układu krążenia. Szpinak jest także bogaty w witaminę K odgrywającą ważną rolę w krzepnięciu krwi, witaminy z grupy B obniżające cholesterol oraz istotną dla opóźnienia procesów starzenia witaminę E. Jeśli dbasz o linię, koniecznie włącz szpinak do swojej diety. Jest niskokaloryczny: 100 g to 16 kcal. Ponadto zawarte w nim potas i witaminy z grupy B uczestniczą w spalaniu węglowodanów i tłuszczów oraz przyśpieszają metabolizm.Badania potwierdziły, że liście szpinaku wykazują właściwości antynowotworowe i chronią przed miażdżycą. Jest to zasługa beta-karotenu, witaminy C oraz luteiny – znanych przeciwutleniaczy, których w szpinaku jest pod dostatkiem. (źródło: poradnikzdrowie.pl)

Składniki:

– 1 szklanka mąki

– 2 jajka

– 1 i 1/3 szklanki mleka 3,2 %

– 1 łyżka śmietany 36 %

– szczypta soli

– masło do smażenia

– opakowanie mrożonego szpinaku (450 g)
– pół opakowania sera feta (140 g)
– 2 ząbki czosnku
– 6 średnich pieczarek
– 1 średnia cebula
– 2 łyżki śmietany 18 %
– 4 łyżki tartego sera żółtego
– 1 łyżka masła
– pieprz
–  szczypta gałki muszkatołowej
 
Smażymy naleśniki.
 
Siekamy drobno czosnek i cebulę w kostkę. Wrzucamy na patelnie z masłem, podsmażamy, wrzucamy pieczarki pokrojone w talarki i dusimy 5 minut, odkrywamy pokrywkę i smażymy 3 minuty aż nadmiar wody  z pieczarek odparuje. Wrzucamy szpinak rozmrożony, mieszamy i doprawiamy pieprzem. wrzucamy ser feta, pokrojony w kostkę i śmietanę. Wszystko razem mieszamy i doprawiamy solą, jeśli trzeba i gałką.
 
Na każdym naleśniku umieszczamy łyżkę farszu i rolujemy naleśniki, układamy je w żaroodpornym naczyniu, posypujemy żółtym serem i zapiekamy w 180 stopniach przez 15 minut.
 
 1
2
3
4
5
6
7