owsianka z owocami

4

Owsianka to żaden mój przepis, wiadomo 🙂 Bardziej chciałam przypomnieć o tym, że owsianka to bardzo zdrowe i pyszne śniadanie, szczególnie dla sportowców i osób dbających o zdrowie.

Wiosna w pełni, więc ilość dodatków w postaci świeżych owoców jest ogromna- codziennie można robić inny smak. Dziś mam na składzie borówki i truskawki i nie zawaham się ich użyć. Dosładzam owsiankę albo miodem albo syropem klonowym albo brązowym cukrem, nie dodaje białego cukru.

Owies jest nie tylko bogaty w białko, ale również posiada zdrowe aminokwasy. Zjadając na śniadanie owsiankę z mlekiem, dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych mu do funkcjonowania aminokwasów. Jedna porcja płatków owsianych zapewnia naszemu organizmowi:

  • witaminę B6 – która poprawia pamięć i koncentrację, zapobiega występowaniu anemii,
  • witaminę B1 i kwas pantotenowy – które przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu, korzystnie wpływają na stan skóry, włosów i paznokci,
  • substancje antydepresyjne i likwidujące zły nastrój.

Porcja owsa zawiera również magnez, żelazo oraz witaminy. Płatki owsiane to także źródło błonnika. Udowodniono, że zawierają one najwięcej błonnika rozpuszczalnego, tzw. beta-glukanu. Ma on zdolność tworzenia lepkich żeli, które są odporne na działanie enzymów trawiennych. Owsianka na śniadanie lub kolację dostarcza również kwasów tłuszczowych. Owies, ze wszystkich zbóż zawiera najwięcej tłuszczu, bo aż 7%. Tłuszcz ten zawiera bardzo cenne nienasycone kwasy tłuszczowe, których organizm sam nie potrafi wytwarzać.

żródło: https://portal.abczdrowie.pl/wlasciwosci-owsianki

Składniki:

– 1 szklanka mleka 2 %

– 1/2 szklanki płatków owsianych, górskich

– 1 łyżka miodu/syropu klonowego/cukru brązowego

– ulubione owoce

W rondelku płatki zalewamy mlekiem i gotujemy. Dosładzamy i dekorujemy owocami 🙂

IMG_6824

1

5