pasta z makreli z ogórkiem małosolnym

2Dobry pomysł np. na kolacje albo śniadanie. Trochę trzeba rybkę poskubać z ości ale domowej pasty do kanapek nie zastąpi nam nic 😉 Wędzone ryby są niedoceniane, a tymczasem są bardzo zdrowe,zawierają bardzo duże ilości kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6 które wspomagają pracę mózgu, obniżają cholesterol i działają przeciwbólowo.

Pastę z makreli robiła zawsze moja babcia,j a od siebie dodałam zamiast białej- czerwoną cebule i odrobinę pomidorowego koncentratu.

Największą wartością makreli jest selen. Pierwiastek ten ma ogromny wpływ na naszą odporność. Dodatkowo chroni on czerwone krwinki i błony komórkowe przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Wpływa również na pracę serca oraz reguluje poziom hormonów wytwarzanych przez tarczycę. Makrela powinna się znaleźć w diecie kobiet w ciąży. Obniża ciśnienie krwi oraz korzystnie wpływa na rozwój mózgu i wzroku płodu.

źródło:http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,105912,11643659,Makrela__ryba_na_odpornosc.html

Składniki:

– 1 średnia makrela

– 1 średnia czerwona cebula

– 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego

– pół pęczka pietruszki

– rukola i ogórek małosolny

– pieprz

– 2 łyżki majonezu

IMG_7390

Cebule drobno siekamy w kosteczkę.

IMG_7392

Rybę skubiemy, uważamy aby mięso do pasty było w miarę możliwości bez ości 🙂 Łączymy mięso ryby z cebulą, majonezem, koncentratem, grubo mielonym pieprzem i siekaną natką najlepiej widelcem. Doprawiamy solą,jeśli jest taka konieczność.

Ciemne pieczywo smarujemy masłem, układamy rukolę, nakładamy pastę, kładziemy ogórka małosolnego i pałaszujemy 🙂

3

4

5