sałatka z tuńczykiem, jajkiem i roszponką

 

1

Sałatki, sałatki, sałatki to głównie wyglądają moje lunche 🙂 Nie narzekam, bo lubię świeże warzywa i zdrowe dodatki. Dziś będzie prosta i szybka sałatka, która z powodzeniem możecie zabrać do pracy. Sos wlewam do małego słoiczka, gdyż polewam nim sałatę dopiero tuż przed zjedzeniem, inaczej wszystko „oklapnie” pod wpływem sosu i nie będzie wyglądało zachęcająco. Wlanie sosu do słoiczka po koncentracie pomidorowym nie zabiera wiele czasu i nie zajmuje wiele miejsca.

 

Roszponka –  to świetne źródło witamin: beta karotenu (prowitaminy A), C, B6 a także witamin B1 i B2 oraz soli mineralnych: Jest ona żelaza (potrzebnego w stanach osłabienia, kobietom w ciąży i w czasie miesiączki), potasu, manganu, miedzi a także cynku i wapnia. Roszponka jest znakomitym produktem dla odchudzających się – jest niskokaloryczna (zaledwie 21 kcal) oraz dla chorych na cukrzycę i ludzi z podniesionym poziomem cukru – jest niskoglikemiczna.

 

Składniki:

– pół opakowania roszponki ( wszystkie sprzedają w standardowych pojemnikach)

– 2 jajka ugotowane na twardo

– puszka tuńczyka w sosie własnym w kawałkach

– parę pomidorków koktajlowych

– pół małej czerwonej cebuli

sos:

– 3 łyżki oliwy

– 1 łyżka soku z cytryny

– 1 łyżeczka musztardy Dijon

– pieprz

– sól

Na roszponce układamy pokrojone w ćwiartki jajka, pomidory w całości, pokrojoną w piórka cebulę i kawałki tuńczyka.

Sosem polewamy tuż przed konsumpcją 🙂

2

4