sezamki

 8

Sezamki zawsze były- to moje wspomnienie, pamiętam je z dzieciństwa, pamiętam je teraz- nic się nie zmieniło, zero kombinacji, to samo małe opakowanie, ten sam smak.Może dlatego że są w małych opakowaniach zapominam jak dobra to rzecz i jakoś mi umykają w sklepie a  może to i lepiej – dietetyczne na pewno nie są, ale zalet maja więcej niż wad 🙂 Mam akurat nadmiar sezamu w domu więc domowe sezamki aż się proszą o zrobienie 🙂

Sezam – zawiera kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 i unikatowe substancje takie jak sesamol i sesamolina, które są naturalnymi przeciwutleniaczami, spowalniającymi w organizmie procesy starzenia.Pomaga on w utrzymaniu młodej, elastycznej skóry, chroni organizm przed niektórymi chorobami metabolicznymi  i zmniejsza ryzyko nowotworów. Ziarna sezamu są źródłem: protein, witamin A, E, witamin z grupy B, magnezu, potasu, wapnia, żelaza, cynku i fosforu. ( źródło: www.zdrowiebezchemi.pl)

Zrobiłam dwie wersje- z jasnym i ciemnym sezamem.

Składniki:

– 125 g sezamu

– 110 g cukru

– 1 łyżka cukru waniliowego

– 1 łyżeczka masła

– 1 łyżka miodu

 

Przygotowujemy sobie dwa kawałki papieru do pieczenia wielkości blachy z piekarnika.Układamy jeden na blacie.

Na suchej patelni podprażamy sezam aby się przyrumienił. Na patelnie wsypuje cukier i dodaje 1 łyżeczkę wody- czekam, aż utworzy się złocisty karmel, dodajemy miód i  masło a na koniec podprażony sezam.

1

2

3

Przelewamy zawartość dość szybko na papier który leży na blacie, przykrywamy drugim papierem i wałkujemy aby powstała równa powierzchnia. Zdejmujemy papier i kroimy na mniejsze kawałki.

 7

5

6